Przetworniki EMG

EMG-81 to przetwornik o największym sygnale wyjściowym pośród oferowanych przez EMG, skonstruowany specjalnie dla gitarzystów solowych przy użyciu magnesów ceramicznych. Dźwięk EMG-81 daje się łatwo przesterować pozostając bardzo klarownym zwłaszcza w dolnej i środkowej części pasma, ma zdecydowany ostry atak. Znakomita do unisonowych riffów a przy umiejętnej artykulacji niezwykle łatwo można wydobyć alikwoty niemal na każdym dźwięku. Używają ich między innymi gitarzyści zespołu METALLICA.

60-ka pierwotnie skonstruowana była dla firmy Fender w 1979 roku i miała być montowana, w Tele-Elite jako mini humbacking. Ponieważ Fender zmienił plany zdecydowaliśmy się na sprzedaż tego przetwornika w obudowie normalnej wielkości, konstrukcja wewnętrzna pozostała jednak niezmieniona.
Główne cechy budowy 60-ki to ceramiczne magnesy umieszczone w cewkach o wąskiej zwartej budowie, co daje podwyższoną czułość i jasny atak, niemal identyczny jak normalnie mają single jednak w połączeniu z hmbuckową mocą i siłą perswazji. Doceniło ten fakt wielu znanych metalowców. Jest wśród nich James Hatfield z Metallicy, który ma 60-tki zamontowane w swoich dwóch sygnowanych modelach ESP JH-2 i JH-3. Ich wyróżniający się crunch pozwala przebić się partiom podkładowym nawet w tak gęstych aranżach jak gra Metallica.
Reasumując EMG-60 powstała pod wpływem uwag wielu gitarzystów i jest prawdopodobnie najbardziej uniwersalną z naszych przystawek, choć nie zdobyła sobie jeszcze uznania, na jakie zasługuje.

EMG-85 - przystawka o miękkim i pełnym ataku z dużą ilością harmonicznych w paśmie górnego środka, dzięki czemu przy graniu solowym ma wyjątkową śpiewność. Magnesy alniko o szerokim polu magnetycznym powodują, że dźwięk ma szeroki środek z klarownym i mocnym dołem. Przystawka znakomicie sprawdza się w graniu solowym, przy podciąganiu, wibrowaniu i długim harmonicznym wybrzmiewaniu, ponieważ sygnał wyjściowy pozostaje mocny i konkretny. Riffy grane na dużym przesterze z użyciem EMG-85 są klarowne i mocno brzmiące. Cudownie brzmi zamontowana w pozycji przy gryfie, ponieważ daje pełny okrągły dźwięk z subtelnie drucianym atakiem, ma to wpływ na znakomitą klarowność dźwięku.

EMG-89 (MIEDZIANE LOGO) to przystawka łącząca w jedno singiel EMG-SA z humbackingiem EMG-85 z osobnymi wyjściami. Przez zwykłe przełączenie możesz zmienić barwę z humbuckerowego półprzesteru na krystalicznie czysty singlowy dźwięk. W opakowaniu EMG-89 znajduje się kompletny zestaw do montażu zawierający potencjometr głośności z wyciąganym przełącznikiem (push-pull) do rozłączania cewek.

Stworzona z myślą o wzmocnieniu jazzowych półakustycznych gitar EMG-91 (ZŁOTE LOGO) jest pierwszą tego typu przystawką o niskiej impedancji. Jest o połowę cieńsza od normalnego humbuckinga (0.425"), dzięki czemu bez problemu mieści się w miejscu zakończenia gryfu między wierzchnią płytą a strunami i nie wpływa na swobodne wibrowanie strun jednocześnie dając pełne okrągłe brzmienie znane z klasycznych rozwiązań. W komplecie dostarczane są uchwyty mocujące i miniaturowe regulatory siły i barwy dźwięku.

EMG-H i EMG-HA (BIAŁE LOGO) to po prostu nasze single EMG-S i EMG-SA schowane w obudowie Humbuckinga. H i HA, są znakomitym wyborem dla gitarzysty rytmicznego potrzebującego dużej klarowności brzmienia do grania akordowego lub melodycznego, w sytuacji, gdy potrzebuje jasnego ataku. Gdy masz gitarę z miejscem na Humbuckera, a chcesz mieć brzmienie singla to EMG-H i HA jest właśnie dla ciebie!